editia curenta - Anul XII, nr. 3, 2019 - Apare lunar
prima pagina | despre noi | arhiva | aboneaza-te | contact

Interviu cu Alin Iacob, fondatorul AURSF

304423.gif

  1. Când ai înţeles că România are nevoie de o reprezentare la Bruxelles pe segmentul relaţiei client-bancă?

R: Încă din 2006, de la momentul lansării portalului Conso.ro, destinat utilizatorilor de servicii financiare, am identificat o foarte mare nevoie de informaţii transparente, complete şi permanent actualizate. La acel moment, consumatorilor nu le erau oferite de nimeni informaţii comparative despre produsele şi serviciile financiare, nu existau pe piaţa media ghiduri care să-i înveţe care sunt cele mai importante elemente pe care trebuie să le aibă în vedere atunci când îşi constituie un depozit bancar, când vor să ia un credit sau când utilizează un card bancar – de debit sau de credit.

In anii care au urmat, am continuat munca ambiţioasă în susţinerea intereselor consumatorilor utilizatori de servicii financiare. M-am implicat şi în reglementarea afişajului de la casele de schimb valutar, care facuse numeroase victime, precum şi în completarea şi susţinerea proiectului de act normativ care avea sa devină, câteva luni mai târziu, celebra OUG 50/2010. Şi cred că nu este lipsit de interes să menţionez că toate cele patru propuneri preluate de ANPC din propunerile mele au fost menţinute şi în legea de aprobare a ordonanţei.

Având în vedere toată această experienţă acumulata şi aflând de la colegii mei de la Conso.ro ca a fost publicat de Comisia Europeana un anunţ în legătură cu constituirea unui grup de experţi al utilizatorilor de servicii financiare, am decis să aplic şi eu pentru a face parte din acest grup. Asta deşi în sinea mea eram extrem de neîncrezător că un est-european în vârstă de doar 37 de ani, provenit din unul dintre cele mai noi state membre ale Uniunii Europene, fără nicio altă susţinere în afară de activitatea profesională desfăşurată pe plan naţional, va avea şansa de a face parte dintr-un grup de doar 20 de experţi care să reprezinte interesele utilizatorilor de servicii financiare la nivel european. Şi totuşi “minunea” s-a întâmplat, iar începând cu ianuarie 2011 am devenit membru al Financial Services User Group (FSUG), pentru un mandat de trei ani.

Atunci am înţeles că apartenenţa României la Uniunea Europeană oferă şanse reale oricărui român care se implică şi care vrea să schimbe în bine viitorul concetăţenilor săi şi pe cel al celorlalţi cetăţeni ai Uniunii Europene. “Visul european” poate să reprezinte o realitate pentru oricare dintre noi, pentru că experienţa mea demonstrează că la Comisia Europeană selecţia se face pe criterii obiective, fără să fie nevoie de “recomandările” subiective care fac adesea, din păcate, diferenţa în obţinerea unei poziţii similare în România.

  1. Cum a fost primul contact cu ceilalţi membri ai Grupului european de experţi al utilizatorilor de servicii financiare (FSUG) şi cum ai reuşit să-i convingi că este firesc ca şi România să fie reprezentată aici?

Primul contact cu Bruxelles-ul a fost într-o zi de sfârşit de ianuarie a anului 2011. Ca să fiu sigur că ajung la timp la prima întalnire a grupului (programată dimineaţa la ora 10), întrucât era iarnă şi m-am temut de ceaţa şi de vreme rea, am decis să plec cu o zi mai devreme. În scurta plimbare făcută seara pe lângă hotel, am descoperit că o bancă locală fără nume sonor făcea publicitate la credite de consum pe patru ani, cu dobândă fixă, la o dobândă care i-ar fi făcut să jubileze pe toţi românii – sub 5 puncte procentuale.

Mi-am dat seama atunci că nu-mi va fi uşor să le explic colegilor situaţia concetăţenilor mei, ale căror venituri sunt printre cele mai mici din Uniunea Europeană, dar care sunt obligaţi să se împrumute la costuri de 2-3 ori mai mari decât în statele europene dezvoltate, care sunt ţinuţi captivi de bănci la marje de dobândă incredibil de mari pentru creditele aflate în derulare, care sunt momiţi de anunţuri publicitare înşelătoare şi care sunt lipsiţi de orice protecţie în cazul nefericit în care ajung în situaţia de a nu-şi putea plăti ratele la bancă.

Mai mult, a doua zi, la întalnirea grupului, îmi amintesc că l-am şocat pe şeful de la acea vreme al Departamentului de Servicii Financiare de Retail din cadrul Directoratului General Piaţă Interna şi Servicii când l-am informat că în România nu există nicio organizaţie instituţională care să realizeze soluţionarea disputelor pe cale non-judiciară. Comisia Europeană deţinea, trimis sub semnatură şi stampilă de nişte funcţionari „competenţi” ai statului, o situaţie din care reieşea – nici mai mult nici mai puţin - că România are Ombudsman bancar şi două organisme de rezolvare alternativă a disputelor dintre consumatori şi industria financiară în asigurări şi pe piaţa de capital. La momentul respectiv, cred că făcusem o impresie foarte proastă şi cei care mă numiseră se întrebau dacă nu cumva greşiseră să aleagă un om care nu ştie chestiuni de bază cu privire la situaţia de pe piaţa financiară din ţara sa. Însa doar câteva zile mai târziu, când le-am demonstrat cu date certe, linkuri şi referinţe, că eu aveam dreptate şi nu documentul remis Comisiei, am simţit că oamenii de acolo şi-au dat seama că nu vorbesc fără să fiu sigur de ceea ce afirm şi că începeam să mă bucur de respectul cuvenit unui profesionist adevărat.

  1. Cât de dificil a fost să te integrezi în FSUG, cât a durat să-i faci pe ceilalţi membri să accepte ideea şi să înţeleagă sistemul bancar românesc?

În ciuda faptului că sunt un om cu experienţă în relaţiile interumane şi un cunoscător aş spune destul de fin al specificităţilor produselor şi serviciilor financiare, în special al celor bancare, din Romania, vreau să vă mărturisesc că la început am fost copleşit de cunoştinţele şi statura profesională unora dintre colegii mei din FSUG.

Pentru că, evident, nu mi-a fost uşor să mă ridic la nivelul unui membru neexecutiv al Board-ului FSA (actualul FCA), Autoritatea de Supraveghere Financiară din Marea Britanie, nici al reprezentanţilor celor mai importante organizaţii din Europa şi din statele membre care susţin drepturile consumatorilor de servicii financiare (BEUC, ADICAE – Spania, Which? – UK, VZVB – Germania, Euroshareholders devenită între timp Eurofinuse, etc). În plus, unii colegi fuseseră şi membri ai grupului de experţi FIN-USE, predecesorul FSUG şi avuseseră deja prilejul sa capete experienţa abordării subiectelor la nivel european.

Însă vreau să vă mărturisesc că, graţie susţinerii colegilor mei şi a unui efort de învăţare aproape continuu, am reuşit după doar câteva sedinţe ale grupului să îmi înfrâng complexele şi să devin unul dintre cei mai apreciaţi şi respectaţi membri ai grupului nostru. Ajutat de colegi, am fost de altfel şi primul conducător de sub-grup creat pentru a răspunde la o comunicare extrem de importantă a Comisiei – cea privitoare la Sancţiuni. Ulterior, am devenit alături de colegii din Italia şi Spania, sufletul a ceea ce avea să devină primul studiu realizat la solicitarea FSUG, care a vizat modalitatile de protectie a consumatorilor aflati in dificultate financiara: falimentul personal, darea in plata si restrictii impotriva comportamentului abuziv al recuperatorilor de creante.

Iar in ultimul an de mandat al primului FSUG, colegii mei au votat in unanimitate ca reuniunea anuala externa a grupului (care se desfasoara in afara Bruxelles-ului) sa aiba loc la Bucuresti. A fost, de ce nu, si o recunoastere implicita a eforturilor depuse de mine in timpul mandatului de membru al grupului. Iar faptul ca, la finalul reuniunii grupului de la Bucuresti, din 10-11 iunie a.c., colegii m-au aplaudat in picioare, pentru ceea ce au apreciat a fi cea mai de success reuniune externa a FSUG din cadrul primului mandat al grupului, cred ca vorbeste de la sine in legatura cu integrarea mea in cadrul grupului.

  1. Cât ai investit din timpul tău, din resursele tale, pentru a te dedica activităţii cerute de FSUG ?

Avand in vedere cele relatate anterior, va dati seama ca, pentru a ma apropia cat mai mult de nivelul unora dintre experimentatii mei colegi, a fost nevoie de un urias proces de documentare si de ce sa-mi fie rusine sa o recunosc, de invatare si de perfectionare continua.

Am investit multe zile si chiar nopti pentru a citi si aprofunda Directive si Regulamente europene, pentru a citi studii, pentru a compara situatiile existente in diferite state membre cu cele din Romania. Insa a meritat pe deplin, pentru ca este foarte mare satisfactia pe care ti-o da, in plan profesional, faptul ca esti printre cei care cunosc cel mai bine in tara ta o anumita reglementare europeana, precum si ca poti, in baza cunostintelor acumulate, sa actionezi in beneficiul consumatorilor utilizatori de servicii financiare din tara ta, inclusiv prin implicarea in modificarea si adaptarea legislatiei nationale.

  1. Care au fost sfaturile cele mai dificile pe care le-ai remis Comisiei Europene din postura de membru FSUG?

Munca in cadrul FSUG este una de echipa, ceea ce face extrem de importanta participarea fiecarui membru al grupului, in functie de specializarea sa si de aria sa de competenta. De aceea, sfaturile mele trebuie vazute prin perspectiva pozitiilor exprimate de-a lungul mandatului de 3 ani de FSUG in integralitatea sa.

Am sustinut cu tarie in aceasta perioada drepturile consumatorilor europeni utilizatori de servicii financiare, am pledat pentru accesul la un cont de plati de baza in conditii de gratuitate sau de cost extrem de redus, pentru accesul la o informare independenta, corecta si completa, pentru masuri de protectie a celor aflati in dificultate financiara, pentru sanctiuni aspre la adresa reprezentantilor industriei financiare care incalca regulamentele si reglementarile europene. Si ar mai fi foarte multe lucruri de adaugat.

Tuturor celor interesati de activitatea si pozitiile exprimate de FSUG la consultarile Comisiei Europene, precum si de studiile comandate la solicitarea noastra, le recomand sa intre pe mini-site-ul FSUG de pe site-ul Comisiei si sa citeasca atat rapoartele anuale, cat si minutele intalnirilor noastre, raspunsurile la consultari si comunicari, studiile si opiniile FSUG referitoare la acestea.

Au existat insa numeroase ocazii cand am adus la cunostinta colegilor si a oficialilor Comisiei Europene situatia dificila a consumatorilor utilizatori de servicii financiare din Romania, lipsa oricarei reglementari care sa ii protejeze pe cei care nu-si mai pot plati ratele la credite din cauza efectelor nocive pe care criza financiara le-a avut asupra veniturilor lor, diferitele componente ale problemei reprezentate de existenta clauzelor abuzive in contractele de credit bancar, neimplementarea, implementarea eronata sau partiala a anumitor directive sau regulamente europene.

La sesizarea mea, Comisia Europeana a cerut Romaniei la finalul anului 2011 sa modifice legislatia referitoare la garantarea depozitelor. In forma existenta initial, legislatia romaneasca spunea ca, in cazul falimentului unei banci, plata compensatiilor catre deponentii garantati urma sa „inceapa” in 20 de zile lucratoare, nu „sa se realizeze in 20 de zile lucratoare”, asa cum cerea reglementarea europeana. Dupa interventia mea, textul de lege a fost modificat la inceputul anului 2012 si se prezinta acum intr-o forma care inlatura ambiguitatile formularii initiale.

  1. În ce măsură au ţinut cont de recomandările consilierului român Alin Iacob oficialii europeni?

Asa cum am amintit anterior, au existat situatii in care Comisia a luat masuri sau si-a rectificat evidentele ca urmare a sesizarilor mele. Insa va reamintesc ca, asa cum am afirmat si anterior, cea mai mare parte a activitatii FSUG este una de echipa. Si atunci poate ca este mai bine sa va raspund in ce masura opiniile si recomandarile FSUG au fost luate in calcul de oficialii Comisiei.

Si daca este sa va raspund la aceasta intrebare, atunci pot sa va spun ca, spre mandria noastra, am reusit sa influentam intr-o masura importanta legislatia propusa de Comisie, in asa fel incat drepturile consumatorilor utilizatori de servicii financiare sa fie mult mai bine respectate. Este insa fara indoiala si meritul Comisiei Europene, a reprezentantilor Directoratului General Piata Interna si Servicii, care au manifestat o mare deschidere la initiativele, ideile si propunerile noastre, in incercarea de a promova initiative legislative echilibrate, in care sa se regaseasca principii solide de protectie a consumatorilor utilizatori de servicii financiare.

  1. Care sunt cele mai recente activitităţi derulate la Bruxelles şi care sunt noile structuri de specialitate la care ai devenit membru?

Cred ca este important sa mentionez ca, de la inceputul anului 2012, sunt si membrul unui alt grup important de experti pe langa Comisia Europeana. Este vorba despre un grup de experti pe tema sistemelor de plati, Payment Systems Market Expert Group (PSMEG). Acesta este un grup de experti care contine atat reprezentanti ai industriei de plati europene, ai retailerilor, ai utilizatorilor de servicii financiare, ai micilor intreprinzatori si ai mediului academic. Numarul de membri ai acestui grup este dublu fata de FSUG (40), iar scopul existentei sale este acela de a consilia Comisia in legatura cu intiativele acesteia in materie de plati si instrumente de plata.

In plus, in urma analizarii activitatii din cadrul primului mandat al FSUG si a aplicatiilor primite, la inceputul lunii noiembrie Comisia Europeana m-a numit membru FSUG pentru un al doilea mandat. Consider ca este inca o recunoastere a calitatii activitatii pe care am desfasurat-o, timp de 3 ani, in beneficiul consumatorilor europeni utilizatori de servicii financiare.

In plus, de la mijlocul lunii octombrie, am fost desemnat membru in Grupul Partilor Interesate (Banking Stakeholder Group) de pe langa Autoritatea Bancara Europeana (EBA), ca reprezentant al utilizatorilor de servicii bancare, pentru un mandat de doi ani si jumatate. Evident ca si din aceasta pozitie voi incerca sa sustin, cu cat mai multa eficienta, interesele utilizatorilor romani de servicii financiare.

Si mi se pare nu lipsit de importanta sa mentionez ca sunt singurul roman in toate cele trei grupuri amintite. Insa in timp ce pe plan european vocea mea este auzita, iar reprezentantii industriei financiare locale nu sunt reprezentati, la nivel national situatia sta din pacate exact invers.

Tocmai de aceea, incurajat si de experienta colegilor din alte state membre, am luat initiativa infiintarii Asociatiei Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF), care isi propune sa reprezinte interesele consumatorilor si sa se lupte pentru ca drepturile acestora sa fie respectate. Speram ca, o data cu infiintarea noastra, autoritatile statului si cele de reglementare si supraveghere din domeniul financiar (BNR si ASF) vor lua exemplu de la Comisia Europeana si Autoritatea Bancara Europeana si vor constitui grupuri consultative de parti interesate, pentru ca vocea consumatorilor romani utilizatori de servicii financiare sa se faca si ea auzita, iar deciziile autoritatilor sa nu mai favorizeze exclusiv industria financiara, cum din pacate a fost cazul mult prea adesea in trecut.

  1. Ce crezi despre viitorul sectorului financiar-bancar din România?

Am speranta ca voi putea contribui, atat personal, cat si cu ajutorul colegilor de la Conso.ro si AURSF, la un sistem financiar-bancar in care consumatorii utilizatori de servicii financiare sa aiba acces din timp la informatii corecte si complete, la contracte de credite si de asigurari fara clauze abuzive, la produse si servicii care sa respecte cu strictete prevederile reglementarilor europene si nationale in materie, etc.

Cred cu tarie ca, in masura in care reprezentantii industriei financiare vor intelege sa renunte la atitudinea de superioritate, care este total nejustificata, mai ales in contextul in care criza financiara a fost provocata de industria financiara, nu de consumatori si sa coopereze cu reprezentantii legitimi ai consumatorilor utilizatori de servicii financiare in vederea identificarii de principii si bune practici care sa fie respectate in activitatea de zi cu zi, increderea romanilor in banci, societati de asigurari si institutii ale pietei de capital va creste.

Soliditatea si stabilitatea sistemului financiar-bancar, a caror importanta nu numai ca nu o neg, dar o si sustin, se poate obtine mult mai usor daca industria financiara locala va fi dispusa sa coopereze pentru rezolvarea chestiunilor majore care ne despart in acest moment si pentru identificarea elementelor de interes comun.

Cu multă prietenie

George Andrei

Salveaza acest articol   del.icio.us | digg.com | slashdot.org | technorati.com | reddit | facebook | stumbleupon

 

nume foto

Oferte litoral Romania

 

 

bcr_sm.jpg
BCR, banca țării, a obținut un profit net de peste 1,2 miliarde de lei (258 milioane euro) în 2018, în creștere cu 80% față de anul precedent, pe baza rezultatului operaţional solid, a costurilor de risc reduse şi a performanțelor ridicate pe toate liniile de business. Cei puternici, nu se tem de ”taxa pe lăcomie” !
Sergiu_Manea_CEO_BCR.JPG
carduri_raiffeisen_jpg.png

Raiffeisen Bank a depasit pragul de 500.000 de carduri de credit, iar o alta noutate implementata in noiembrie este acordarea pe loc a cardurilor de credit in agentiile bancii sau in locurile special amenajate (cum sunt birourile mobile din magazinele eMag).        
 -----------------------------------------         

gettyimages_161098010_640x640.jpg

UPDATE: S&P confirmă la ”stabil” perspectiva ratingului pentru România. Se confirmă, încă o dată, că ratingul unei țări este similar cu ratingul celei mari mari bănci comerciale din sistem, respectiv BCR, banca țării, carea obținut un profit net de peste 1,2 miliarde de lei (258 milioane euro) în 2018, în creștere cu 80% față de 2017, pe baza rezultatului operaţional solid, a costurilor de risc reduse şi a performanțelor ridicate pe toate liniile de business.Standard & Poors’s, agenție de rating a riscului de credit, a păstrat la BBB- ratingul de țară al României, sub pretextul că mai așteaptă două săptămâni să vadă ce se întâmplă în țară. Normal să aștepte, când președintele Klaus Iohannis refuză să promulge Legea Bugetului.        
------------------------------------------        
Raiffeisen Bank lansează campania de comunicare a fondului
de pensii facultative (pilon 3) Raiffeisen Acumulare, încă o inițiativă care se adaugă celor din 2018: creșterea numărului de agenți de marketing (iunie 2018) și scăderea comisionului de
administrare (octombrie 2018).(mai mult la Bănci și macro)
raiffeisen_acumulare_pensii_p_f.jpg
raiffeisen_02.jpg

Powered by
alsys_data1.jpg
alsystravel_logo.jpg

Transferurile financiare pentru postările publicitate pot fi făcute
în contul RO64 RNCB 0281090594410001, BCR Floreasca - Media News Net SRL, J40/16178/29.08.2007, C.I.F. RO 22329021. Veți primi factura în format electronic. Va rugam semnalați transferul financiar la adresa breakingnewsjournal77@gmail.com  Tel. 0722.601.195


www.besthotels.ro
www.pensiunivaleaprahovei.ro
www.pensiunideltadunarii.ro
www.konkurs.ro
www.HelloRomania.eu
http://www.hotel-dana.ro/ro/index.htm
http://www.hotelsplendid.ro/
www.besthotels.ro

"TOP 10 AGENTII" - luna februarie       

EXIMTUR
-
afaceri corecte
PARALELA 45
- oferta superdiversificata
CHRISTIAN TOUR
- agresivitatea promovarii
SIMPA TURISM
- grija pentru tabere de vacanta
ROMANTIC TRAVEL

- poezia ofertelor
EUROLINES
- organizarea nemteasca
TRAVEL PLANNER
- perseverenta in calitate
ANA HOTELS
- luxul ofertelor SPA
TRANSILVANIA TRAVEL
- desprinderea de conventional
SINDROMANIA
- traditie in grija pentru sanatate

Pomme_dOr1.jpg
www.infotravelromania.ro
www.ulisetour.ro
www.pensiunideltadunarii.ro
http://www.mccc.mc/
http://www.romantictravel.ro
www.ramadaresortbudapest.hu
www.travelplanner.ro      

Miliardarii rusi se vor relaxa pe o insula privata

Miliardarii rusi vor putea locui pe propria insula nenaturala in Marea Neagra, informeaza site-ul postului de televiziune britanic Sky News. Constructia va incepe anul viitor pe o ampla si luxoa... mai multe detalii

Schimbări în managementul DPD

  DPD Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de coletarie si curierat expres, anunta schimbari strategice in echipa de conducere. Danail Danailov, membru al C... mai multe detalii

Grupul VELUX câștigă aurul la prestigioasa competiție internațională EPICA Awards

Grupul VELUX câștigă aurul la prestigioasa competiție internațională EPICA Awards, singurul premiu creativ jurizat de jurnaliști, pentru campania intitulată „The Indoor Generation - Ge... mai multe detalii

Alfredo Seafood obține certificarea MSC

Alfredo Seafood,una dintre cele mai importante marci din Romania, sub a carei denumire sunt importate si distribuite produse din peste si fructe de mare, anunta obtinerea certificarii MSC (Marit... mai multe detalii

Penalitățile comerciale pot fi supuse TVA

Companiile care închiriază proprietăți sau prestatorii de servicii pe bază de abonament precum:telecomunicațiile (telefonie, internet, televiziune), utilitățile publice, publicațiile e... mai multe detalii

Tren direct Cluj-Viena, din 9 decembrie

De duminică circulă un tren direct între Cluj şi Viena şi vestea este bună, fiindcă România este tot mai izolată din punct de vedere feroviar şi trenurile internaţionale sunt în declin.... mai multe detalii

Propunerea Directivei UE. Impozitarea activitaților digitale

Autor: Alexander Milcev, Partener, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică, EY România La nivel european, asistăm la o dezbatere aprinsă între statele membre pe pr... mai multe detalii

AmCham cere retragerea OUG propusa de MFP

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham Romania) a anunţat, miercuri, că solicită retragerea imediată a proiectului de Ordonanţa de Urgenţă privind noile măsuri fiscale anuntaţe ... mai multe detalii

Acțiunile Erste Bank și Raiffeisen Bank, prăbușire la Bursă

Acțiunile proprietarului BCR, grupul austriac Erste Group Bank AG, și cele ale rivalului Raiffeisen Bank International se depreciază puternic miercuri, după măsurile anunțate de Guvernul Rom... mai multe detalii

Guvernul mdifică pragul dobanzii raprtat la ROBOR

Activele băncilor vor fi impozitate dacă nivelul ROBOR va depăși nivelul de 2% a anunțat, vineri, premierul Viorica Dăncilă, în ședința de guvern în care a fost aprobată ordonanța cu&n... mai multe detalii

CC investigheaza bancile comerciale

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație la băncile comerciale pentru a vedea dacă între acestea există înțelegeri ilegale privind concurența pe piața liberă. CC a făcut public... mai multe detalii

CTP castiga premiul Best Warehouse Developer

CTP, cel mai mare dezvoltator si administrator pe termen lung de parcuri industriale si logistice premium din Romania si Europa Centrala si de Est, isi reconfirma pozitia de lider al pietei loca... mai multe detalii

Bancpost nu mai există

De la 1 ianuarie 2019, Bancpost nu mai există, după ce a post preluată prin fuziune prin absorbție de Banca Transilvania. Managementul BT a dat un mesaj clienților. „Suntem bucu... mai multe detalii

Rezervele internaíonale ale României, 36,8 miliarde euro

La 31 decembrie 2018, rezervele valutare la Banca Naţională a României se situau la nivelul de 33.065 milioane euro, față de 32.531 milioane euro la 30 noiembrie 2018. În cursul lunii au... mai multe detalii

Monede dedicate preluării președinției UE

În conformitate cu prevederile Legii nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României, începând cu data de07  ianuarie 2019, Banca Naţională a României va lansa în circuitul ... mai multe detalii

Directorul Băncii Mondiale a demisionat

Jim Yong Kim si-a prezentat demisia din functia de presedinte al Bancii Mondiale, pentru a lucra in sectorul privat. Informatia a fost confirmata de surse citate de publicatiile The Gu... mai multe detalii

INS a revizuit dinamica de creștere a economiei

Institutul Naţional de Statistică (INS) a revizuit în sus, vineri, de la 4,3% la 4,4%, pe seria brută, creşterea economică din al treilea trimestru al anului trecut, faţă de aceeaşi perioa... mai multe detalii

Mastercard, amendată de Comisia Europeană

Comisia Europeană a amendat Mastercard cu 570,56 milioane de euro pentru că a limitat posibilitatea comercianţilor de a beneficia de condiţii mai bune oferite de băncile stabilite în altă pa... mai multe detalii

ANAF declanșează operațiunea ”Iceberg”

”Operaţiunea „Iceberg” se va desfăşura pe întreaga durată a anului 2019 şi presupune intensificarea controalelor şi eficientizarea derulării acestora la companiile mari, cu scopul ... mai multe detalii

Activitatea Consiliului Concurenței în 2018

INVESTIGAŢII DECLANŞATE • În 2018 au fost declanşate 16 investigaţii privind posibile încălcări ale Legii concurenţei, cu trei mai puține față de anul precedent şi, în acelaşi t... mai multe detalii

Isărescu: Vreți dobânzi mai mici ? S-o credeți voi !

Guvernatorul Mugur Isărescu este chestionat de senatorul ALDE Daniel Zamfir pe tema ROBOR. Zamfir îl întreabă pe Isărescu dacă indicatorul ROBOR a fost manipulat de către bănci. Isăre... mai multe detalii

Isărescu și pitpalacii TV

Guvernatorul Băncii Naționale, Mugur Isărescu, și-a arătat adevărata față, în ceea ce privește respectul său pentru presă. Isărescu despre Vâlcov: ”Se duce la televizor, sunt acol... mai multe detalii

Raiffeisen Acumulare, cel mai performant fond de pensii

La Gala de Inaugurare a Anului Bursier 2019, eveniment organizat de Bursa de Valori Bucuresti, Raiffeisen Acumulare a primit titlul de „Cel mai performant fond de pensii private Pilon III”. F... mai multe detalii

Au fost aprobate normele metodolocice la ”Prima Casă”

Ministerul Finanţelor Publice şiMinisterul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) au adoptat normele metodologice de aplicare aLegii pentru modificarea şi completarea... mai multe detalii

Nou președinte executiv la BCR Leasing

BCR Leasing va avea, din 15 martie a.c., un nou președinte executiv, Vlad Vitcu urmând să preia această poziție. Cu o experiență de 20 de ani în industria financiar-bancară, Vlad Vit... mai multe detalii

Studiu CRBE

În 2018 au fost livrați 431.000 m², dintre care 50% sunt situați în București;  Rata de neocupare a atins 3,7%, iar cele mai multe spații livrate au fost ocupate de companii d... mai multe detalii

City Grill a preluat Becker Brau

Grupul City Grill, cel mai important grup românesc de restaurante din piața locală, face un pas important pentru extinderea în centrul Bucureștiului prin preluarea spațiului fostei berării... mai multe detalii

Renovarea Sucursalei BNR Constanța

... mai multe detalii

Inscrie-te pentru newsletter

Aboneaza-te acum!